Parodos
Meniu
Bronzinis portretas (Vidurnakčio kaukė)
Moteris
Moteris
Thomas Houseago, 2007
Gipsas, kanapių pluoštas, geležinė armatūra, grafitas, 215.90 x 71.10 x 89.00 cm
Thomo Houseago sukurtos skulptūros „Moteris“ (2007) figūra tartum išeina iš videodarbo ir stipriai paveikia mūsų erdvės suvokimą, nes yra tik šiek tiek didesnė nei dauguma realių moterų. Th. Houseago menas kalba apie žiūrėjimą, mąstymą ir suvokimą: net jei matome, kad jame yra skulptūros istorijos veiksnių, jie čia – ne nuorodos, o paprastos sudedamosios dalys. Štai kodėl bet kuri pavienė jo skulptūra ar kaukė ir labai skiriasi nuo kitų, ir yra lengvai atpažįstama. Mūsų santykiai su jo skulptūromis susiję trimis suvokimo aspektais: masteliu, emocijomis ir medžiagomis. Dėl ištemptų matmenų skulptoriaus sukurtų figūrų fone jaučiamės lyg mažyčiai žmogeliukai, kartu jos mus šiek tiek baugina, nes ta didinga Junoną primenanti gražuolė taip pat vaikšto, juda ir bendrauja su mumis bei aplinka: jos išvaizda primityvi, o tai, kad vienoje pusėje ji yra beveik plokščia ir dvimatė, paryškina įspūdį, kad ji ne tik juda, bet ir rodo savo emocijas. Th. Houseago įprasta derinti tūrį su pieštuko piešiniu ir tokiu būdu sukurti šį efektą: jis neatskleidžia išraiškos detalių, tačiau sukuria bet kokios figūros aurą. (aut. Francesca Ferrarini)
Publikuota: „Art Vilnius’16“ parodos katalogas. Vilnius: Lewben art foundation, 2016 (p. 9). Eksponuota: Paroda „Formuojant idėjas: skulptūros“, ArtVilnius’16, kuratorė: Francesca Ferrarini, 2016 06 09–12
Scroll to zoom