Parodos
Meniu
 Formento+Formento
Formento+Formento

BJ Formento ir Richeille Formento yra sutuoktinių fotografo ir kūrybinės režisierės duetas, jie susipažino pirmą kartą vykdant užduotį 2005 m. BJ gimė 1964 m. Honolulu, Havajuose, užaugo Filipinuose ir 1982-1986 m. studijavo universitete Kalifornijoje, kur įgijo fotografijos meno bakalauro laipsnį. Richeille gimė 1975 m. Londone, Jungtinėje Karalystėje ir 1996-1998 m. mokėsi Centriniame Šv. Martino menų koledže, kur įgijo grafikos dizaino bakalauro laipsnį. Porai susitikus, abu menininkai perorientavo savo veiklas nuo darbo mados pasaulyje į meninę fotografiją tarptautinėse lokacijose, remiami Vogue Italia ir tokių žurnalų, kaip Aesthetica, Blink, Musee and L'oeil de la Photographie Cosmo, Playboy, NY Times, Vogue China, GQ. Pora yra pelniusi daug apdovanojimų: American Vogue’s New Exposure konkurso laureatai, taip pat pelnė Photo District News 2010, 2011, 2012 m.; Italian Vogue, 101 Photographs apdovanojimus. Asmenines parodas organizavo visoje Europoje, pradedant Paryžiumi, Londonu, Berlynu, Štutgartu ir Diuseldorfu. Darbus pristatė tokiose institucijose, kaip Fahey Klein galerija, Catherine Edelman Gallery, Robert Klein galerija, Paris Photo, AIPAD, Armory, Art Basel-Miami Beach. Formento+Formento pradėjo sudarinėti fotografinę biblioteką „Eyecandy Images”, platinamą pasauliniu mastu. Pora gyvena ir dirba Niujorke, kur jie tęsia darbą tiek komerciniame, tiek menų pasauliuose.

Jungdami savo patirtis madų ir gatvės fotografijoje, pora sukūrė ypatingą fotografinį stilių. Savo projektuose visame pasaulyje (fotografijų ciklai Indijoje “India 2015”, Japonijoje “The Japan Diaries”, Kuboje “She is Cuba”, JAV – dokumentuojant 2008 m. ekonominę krizę ir jos efektą amerikietiškam gyvenimui bei moterims – “Circumstance 2008-2010”), jų pagrindiniai subjektai išlieka atmosferiškai juslios egzotiško erotiškumo moterys, kurios perteikia proziško kinematografiškumo atjautos suvokimą (primenantį Deividą Linčą arba Alfredą Hičkoką) ir unikalų žvilgsnį į jų fotografuojamą lokaciją. Iki šiol centralizuotos moterys yra Richeille patirties (“Marketinge moterys yra naudojamos parduodant bet ką ir turi ryšį su daug daugiau žmonių”) ir BJ meilės moteriškajai formai jungtis. Nors nuotraukos lieka matomai surežisuotos, jos išlaiko impresionistiškumo ir mistiškumo pojūtį, susijungiantį ir komentuojantį svarbias kultūrines problematikas: „Mes paliečiame universalius potyrius ir skirsnius žmonių gyvenimuose: užaugimą, trumpalaikiškumą. Žmonės gali suteikti savo pačių potyrius.“

 

Parengta pagal:

Formento & Formento. Photography. Prieiga per internetą: http://formento2.com;

American Photo. (2014). Through the Eyes of Global Nomads. Prieiga per internetą: www.americanphotomag.com

 

Skaityti daugiau
Marian III, Havana, Kuba

Marian III, Havana, Kuba (2014)

Foto popierius, skaitmeninis atspaudas, 101.60 x 152.40 cm

Naivys VIII, Havana, Kuba

Naivys VIII, Havana, Kuba (2014)

Foto popierius, skaitmeninis atspaudas, 152.40 x 101.60 cm